En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

7 Şubat 2013 Perşembe

Çuha Çiçeği

Bunlar Çuha Çiçeklerimiz.. Biraz daha iri bu senekiler...Başka bir fidanlıktan alıyoruz bu sene.Biz Çuha yetiştirmiyoruz.Klimalı Sera lazım bu bitki için.Bizim de klimamız olmadığı için...??
Bunlar da Ateş Dikeni'nin meyveleri...
Malta Eriği=Yeni Dünya Meyve bağlamış...
Tazecik Isırgan'lar fışkırıyor bu mevsim her yandan.. Azıcık azıcık işler açılıyor sanki... Hava çok güzel gidiyor buralarda.. Akşam olunca örgülerime devam.. Bizden böyle işte..Çok şükür..İyiyiz biz.. Şirin ilçemiz Samandıra'dan bol bol sevgiler hepinize...

8 yorum:

  1. ne güzelmiş çuha çiçekleri maaşallah diyim ne güzel açmışlar! Bunlardan kozmetik sektöründe de yararlanılıyor galiba. Emeklerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Evet Melislicious,
    Valla ben bu kadar yararlı oldduğunu şimdi okudum desem?


    Çuha Çiçeğinin Faydaları:
    * İştah açar.
    * Vücuda rahatlık verir. Sinirleri rahatlatır ve uykusuzluğa iyi gelir.
    * Kramp çözücüdür.
    * Baş ağrılarını dindirici etkisi ile migren şikayetlerini azaltmaya yardımcı olur. * İdrar söktürücüdür.
    * Göğsü yumuşatır, balgam söktürür ve öksürüğü keser.
    * Astım ve bronşitte faydalıdır.
    * Terleticidir.

    Çuha Çiçeği Nasıl Kullanılır:

    Kökleri ve çiçekleri kurutulduktan sonra suda kaynatılarak kullanılabileceği gibi taze yaprakları da haşlanarak ya da salatalara katılarak tüketilebilir. Yaprakları kaynatılarak elde edilen haşlama sinirleri rahatlatır ve uyku getirir. Köklerinin haşlanması da taş düşürmeye yardımcı olur ve idrar zorluklarına iyi gelir. Ayrıca, bitkiden Çuha Çiçeği Yağı elde edilir. Bu yağ özellikle, beyni ve omuriliği tutan bir çeşit sinir sistemi hastalığı olan ve Multipl Skleroz (Multiple Sclerosis – MS) olarak bilinen hastalığa karşı oldukça etkilidir.

    Çuha Çiçeği Yağı ‘nın Faydaları ve Kullanımı

    * Bağışıklık sistemini güçlendirir.
    * Bayanların özel günlerindeki baş ve karın ağrılarının (PMS ağrıları ve mensturel kramplar) giderilmesine yardım eder.
    * Menopoz semptomlarını azaltıcı etkisi vardır.
    * Kuru, çatlak, yağlı ve sivilceli ciltlerin iyileşmesine yardım eder.
    * Saçları besler ve saç dökülmesini azaltır.
    * Kireçlenme sonucu meydana gelen bel, sırt, diz, omuz ve boyun ağrılara karşı faydalıdır.
    * Fazla kiloların verilmesine ve obeziteye karşı yararlıdır.
    * Egzema ve sedef hastalarının ciltlerini yeniden sağlıklı bir görünüme kavuşturmaya yardımcıdır.
    * Çinko (mineral) ile birlikte alındığında ergenlik sivilcelerini (Akne) iyileştirebilir.
    * Aşırı alkol ve sigara kullanımı sonucu oluşan toksik (zehirli) etkileri azaltır.(Anti-oksidant etki)
    * Romatizma ve mafsal (eklem) iltihabı ağrılarına karşı faydalıdır.
    * Eklemlerdeki şişlik ve ağrılarda faydalıdır.
    * Yüksek tansiyon ve kolesterol seviyesinin düşürülmesine yardım eder.
    * Hanımlardaki adet düzensizliklerinin giderilmesinde faydalıdır.
    * Yaşlılık etkilerinin geciktirilmesine faydalıdır. (Anti-aging etki)
    * Yorgunluğu azaltmak ve çalışma isteğinizi artırmak için yararlıdır.
    * Uyku ihtiyacınızı azaltır, yatağınızdan uykunuzu almış ve dinç bir şekilde kalkmanıza yardımcı olur.
    * Çocuklardaki hiperaktiviteyi azaltmakta yardımcıdır.
    * Kanı inceltir ve pıhtılaşma eğilimini azaltır.
    * Güçsüz ve kırılgan tırnakları güçlendirir.
    * Kalp krizi riskini azaltır.
    * Stres, umutsuzluk ve çaresizlik duygularının bloke edilmesine yardım eder.
    * MS (Multiple Sclerosis) hastalığının ilerlemesini yavaşlatmaya faydalıdır

    YanıtlaSil
  3. Çuha çiçeklerine bayıldım. Çok güzeller...

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor çuha çiçekleri..içim açıldı, hele ki sınırsız faydasının oluşu çiçeği daha makbul kılmış olmalı...hastalıklar çoğaldıkça bitkilere olan merak da arttı. Pek çok bitkinin, görselliğinin dışında faydalı özellikleri çıktı ortaya..Hem güzel bilgiler bunlar hem de kullanımı açısından dikkat edilmesi gereken hassas konular aynı zaman da!.sizin gibi (mesleğiniz gereği) bu bilgilerin paylaşımı daha güven verici elbette!..teşekkürler, emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Dünyanın en güzel işi ile uğraşıyorsunuz. Tüm bitkiler, ömre bedel yaradılanlar. Bu arada hayvanlara karşı olan sevecenliğiniz de takdire şayan.:) Benim de 1 torunum, 2 kızım, 2 damadım diyemeyeceğim oğlum ve 3 kedim var.:)Hepimizinkileri allah bizlere bağışlasın. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  6. doğaya saygım sonsuz,hayvanlara da aşığım,onlar gibi başka hiç kimse bizi sevemez

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Taze blogumun 100. takipcisi oldunuz, tebrik ederim. Benim de iki tane kedim var. Bir kedi dostu olmaniz beni cok sevindirdi.
    Sevgilerimle
    Dilara

    YanıtlaSil
  8. merhabalar,
    ne kadar güzel burada paylaştıkların
    kediciğe ise bayıldım
    bitkilerle ve toprakal uğraşmak insana ne iyi gelir değil mi?
    sabun ların da mis kokuları bana kadar geldi
    sevgiler

    YanıtlaSil