En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Adaçayli Türk Hamamı Sabunu....


Cumartesi günü 4 Kg Türk Hamamı sabunu yapmıştım.Bu seferkiler adaçaylı.
Yani içinde bahçemizden toplanıp kurutulmuş Adaçayı yaprakları da var.Sabun yapımında taze yaprak kullanılmaz bu arada.Taze yaprak kullanırsanız bir kaç gün sonra o yapraklar sabunun içinde küflenirler.Tabii bu doğal sabunlarda böyledir.Yoksa market işi sabunlarda içlerine çeşitli kimyasallar eklendiği için küf filan olmaz.

Bu kimyasalların hepsi de bizim iyiliğimiz için (!!!!)) eklenmektedir sabunlara...
-Sabunlar daha beyaz olsun diye..
-Sabunların raf ömrü uzun olsun diye...
-Bebek şampuanları bebeğimizin gözlerini yakmasın diye..
-Sabunlar parfüm ötesi (!) koksun diye.
-Sabunlar lavabonun yanında her zaman kemik gibi sert olsun diye...vs vs


Her yaz yetiştirdiğimiz otlardan gerekli olanlarını (papatya,defne,lavanta,adaçayı,biberiye,mersin yaprakları,mürver çiçekleri,reyhan yaprakları,kekik,nane,mercanköşk,melissa yaprakları vs)temizleyip kurutuyoruz burada.
Sabun yaparken de kullanıyoruz.Geçen yaz bir de deneme yapmıştık..Lavanta yağı elde etme denemesi..Fakat çok meşakkatli bir işmiş deyip vaz geçtiydik.İmbiğimiz depoda duruyor ama..Epey zaman alıyor ve çok az miktarda yağ çıkıyor.
25 kilo Lavanta çiçeğinden 1 Litre uçucu yağ çıkıyor desem?
Seneye Kekik ile bir deneme daha düşünmekteyim.Kekik nufusunu arttırmakla meşgulüm bu sene..Bu imbik ile distilasyon da çok zevkli..Fakat o sırada başka bir işin olmamalı.Çünkü yarım saatte bir cihaza su eklemen gerekiyor ve meydana gelmiş olan yağı da oradan alıp ağzı sıkıca kapalı bir şişeye aktarmalısın.Yoksa çok hızlı bir şekilde uçabiliyor.
Bu günlük bu kadar..
Hoşçakalın,herkese çok güzel bir hafta dilerim...

18 yorum:

  1. Lavantali sac sampuani muhtesemdi. Boyali sac bile krem istemiyor. Saclarim yumusacik ve miss gibi lavanta koktu. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Ece'ciğim,
    Ondan ben de çok memnunum.
    Güle güle kullan,bitmeye yaklaşınca haber ver...

    YanıtlaSil
  3. herşeyi bedavaya yakın alma hastalığı yüzünden başımıza gelecek var.
    bedavaya yemek içmek yaşamak istiyoruz ama sonra neden kanser bu kadar arttı diyoruz.
    rafta duran bir gıda maddesinin nasıl 1 yıl boyunca bozulmadan kalabileceğini sorgulamıyoruz ama fiyat etiketlerini didik didik inceliyoruz.
    !

    YanıtlaSil
  4. Nalan Hanım merhaba,
    Market raflarında koccaman sabunlar 1.00 TL..
    Haklısınız ne diyeyim..:)

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık adaçaylı sabunla henüz tanışmadım ama tanışsamdaq sizinki kadar doğalını bulamam sanırım

    YanıtlaSil
  6. Uzuuun yıllar geçti aradan, ben market raflarında sabunlara kafamı çevirip bakmaz olalı. Eli ayağı sudan sabundan hiç ayrılmayan bir kadın olarak Mine'ciğimin sabunlarına aşık oldum olalı diyelim... Reklama girecek ama krem de kullanmaz oldum, eller meller pamuk pamuk, hem de bu yaşta, ne kremi neeee, krem de neymiş?

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Aylin ve Oyacan'cım,
    Teşekkürlerimle ve de mahçup oldum yaw....

    YanıtlaSil
  8. Mine Hanım, bu köpek formlu sabunlardan satış sitenizde yok, nasıl temin edeceğiz peki. Ne zamandır aklım onlarda:)) Sabunlarınızdan bol miktarda hediye götürdüm arkadaşlarıma gezi sırasında, bir kısmı da evlenecek kızın sandığına yerleşti. Elinize sağlık ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Leylak Dalı,
    O sabunlar tam da bugün web sitemize konuyordu..
    Ne tesadüf..
    Sizi izliyorum,Ankara'ya gelmişsiniz.
    Sağlıklı,güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  10. merhaba, benim blogunuzu ilk ziyaretim sabunları görünce bayıldım.çok güzeller.nasıl temin edebiliriz?sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. İkiz Bebek Merhaba,
    Hoşgeldiniz.
    Bizim bu sabunlarımızı pazarladığımız bir web sitemiz var.

    www.mineflora.com

    Oraya bakarsanız görebilirsiniz.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. çok güzel bir blog olmuş, tebrik ederim. sabunlar ilgimi çekti. Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ben de bir zamanlar kendi kremlerimi yapıyordum, sırf daha doğal birşeyler kullanabileyim diye ama kozmetik kimyasalları konusunda çok bilgi sahibi değilim, gıda mühendisliği eğitimimde genelde gıdalarda kullanılan kimyasalları gördük. Ama araştırıyorum, öğrenmeye çalışıyorum ve sitenizi bulduğuma çok sevindim. Takibinizdeyim belki bir gün sabun yapımını denerim:)))

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyorlar. ellerinize sağlık mine hanım :)

    YanıtlaSil
  15. merhaba Mine hn,
    bende zeytınyagından dogal hamam sabunu yapmaya calısıyorum,yenı ıse gırdım patronum verdıgı oranlarda ısrarcı ve gıda boyasıyla renklendırmemı sıtıyor fakat bı turlu sabunun ele renk vermesını engelleyemedım,sizce ne yapmalıyım bu sorunu çözebilmek için? ban ayardımcı olursanı zcok mutlu olucam

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar Mine Hn.
    bi sorum olacak,
    Kimyage olarak yenı bır ıse girdim ve patronum, zeytınyagından doğal sabun yapmamı istıyor fakat kendı verdıgı oranlarda olması konusunda ısrarcı,bırde renklı olmasını ıstıyor sabunun ancak yenılebılır gıda boyalarından yaparsak zarasız olacagını dusundugunden baska boya kullanmamı da ıstemıyor,gunlerdır denıyorum ancak yaptıgım sabunlar temızleme ıslevını gorse de renk verdıgı ıcın bı turlu sonuca ulasamadım,ne yapmalıyım kostık ve zeytınyagı ıle sabun yapıp gıda boyasıyla renk verıcem ama rengın akmamasını nasıl sağlıycam?Ban ayardımcı olursanız cok mutlu olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar



    1. Apr 16 at 8:54 PM






      Kahraman Bey Merhaba,

      Boyanın akmasını istemiyorsanız Pigment boyalar veya doğal boyalar kullanmalısınız.

      Doğal Boya derken:Zerdeçal

      Kakao

      Kurutulmuş toz Nane

      Kırmızı Tatlı Toz Biber gibi...


      Sil