En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

16 Ekim 2010 Cumartesi

Bıttım,Kahve ve Biberiye Sabunları.....







Bu hafta sabun yapımı açısından epey verimli çalıştım bence...:)
5 farklı sabun yaptım.
Her gün 1 çeşit yaptığıma göre 5 gün çalışmışım demek ki..
-İlk resimdekiler yine Bıttım fakat 5 yağlı Bıttım bunlar.Rengi de krem rengi oldu.
Güzel oldular.4 hafta kuruyup olgunlaşmaları gerekiyor.
-İkinci resim bu sabah yaptığım Biberiye Sabununun bulaşığı.Bu tencere,tahta kaşık ve plastik spatula hemen yıkanmaz.Yakıcıdır hala.Ama yarın yıkarsanız hem çok güzel köpürür,hem de ellerimizi de hiç yakmaz.Bu sebepten hep bulaşık tencereyi ertesi gün yıkarım ben.Mesela bu sabah gelince dün yaptığım Kahveli Sabunun bulaşığını yıkadım önce.Sonra da Biberiye'liyi yaptım.Yarın yokum,demek ki Pazartesi günü sabah gelince de önce bu nun bulaşığı kaldırılacak sonra da Meyan Kökü Sabunu yapılacak.
Bu hafta başında bir bloknota yapılacakları yazdım.Aciliyet sırasına göre.Bu şekilde çok programlı oldu.Stoklara bakıyorum ve hangisi azaldıysa ona öncelik veriyorum..
-Üçüncü resimde dün yapılan Kahveli Sabunlarımı görüyorsunuz.Güzel bir mutfak sabunudur.Mutfak lavabosunda bulundurulmasının sebebi ellerdeki soğan,sarımsak ,balık,karides vs gibi kokuları yok etmesidir.İçinde bildiğimiz ince çekilmiş Türk Kahvemiz var.
-Dördüncü resimdeki ise bu sabah yapılan Biberiye'li Sabun'un minik silikon kek kalıplarına dökülmüş hali.
-Son resimde ise aynı Biberiye'li Sabun normal sabun kalıplarında görülüyor.Bu resmi sabunu döktükten 2 saat sonra çektim.Sabun önce şeffaf Jel halini alır ,sonra da opaklaşır.Bunu göstermek için minik kek kalıplarını kullandım .O kalıplar küçük olduğundan Jel hali geçmiş ve opaklaşmışlar gördüğümüz gibi...
Yarın kalıplardan çıkmaya hazır olacaklar fakat ben Pazar günleri gelmediğim için onları Pazartesi günü çıkaracağım...
Bu bekleme süreci çok heyecanlı oluyor.Veya benim için böyle diyeyim.
Eskiden,sabun yapmaya yeni başladığım dönemde bu Atölyem yokken yani,evimizin mutfağında yapıyordum.Gece bile yatağımdan kalkıp gidip bakıyordum nasıl gidişat diye..Bu da bir hastalık herhalde.Tıp dilinde bu hastalığın bir adı vardır fakat ben bilmiyorum...:) Tek bildiğim insanın bir hobisi olmasının çok güzel bir şey olduğu.
Bu sayede en sıkıntılı ve kötü günleri bile insan daha kolay atlatır derim ben..

Hoşçakalın.

Ek: Resimlerin ters olduğunu farkettim ama zamanım yok.
Yani 1 var ya 5 olacaktı...
Pardon ....

8 yorum:

  1. Ellerin dert görmesin Mine'si. Sayende sabun kullanmanın keyfini çıkaranlardanım...

    YanıtlaSil
  2. Oyacan'cım,
    Evinde kırılmadık sandalye bırakmayan birine karşı bu ne sevecenlik be canım yaw...:(

    YanıtlaSil
  3. Hepi topu bir tane Mine'si abartma ama şimdi allah var Mascagni tasarımdı ;)) Onun miadı dolmuş, senin canın sağolsun; hep dendiği gibi "cana gelmesin", eşya alınır.

    YanıtlaSil
  4. Katılıyorum,insanın hobisi olması çok güzel birşey...
    Sabun yapımı zor gözüküyor gözümüze,ama mis gibi kokuları taa buralara geliyor,doğallığı hissedip seğretmekten bile keyif alıyoruz:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Hem çok güzel sabunlar hem de çok güzel bilgiler ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. bu sabunlardan satıyor musunz?? satarsanız özellikle bıttım sabununa talibim..parası neyse veririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız,
      www.mineflora.com
      dan satın alabilirsiniz tabii..

      Sil