En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

8 Temmuz 2010 Perşembe

Lif Kabağı..




Sabah hep Lif Kabaklarını düşünerek geldim.
Bugünün programında lifli sabun yapmak olunca ..
Lif Kabaklarımızı 4 senedir kendimiz yetiştiriyoruz burada.
Kasım ayında Lif Kabakları hasadı yapılır.Kabaklar hafif sararmaya başlayınca yani..
Üzerindeki kabuk çok kolay soyulur.İçindeki çekirdekler alt ucundan silkelenip boşaltılır ve bir kaç gün açık havada kurutulduktan sonra yerine konur.Vakti geldiğinde de kullanılır tabii:)Artanlar eşe, dosta (fakat burada bahsedilen eş-dost mutlaka lif kabağı ile yıkanmaktan hoşlanmalıdır)hediye edilir.
Elde edilen çekirdeklerden de gelecek yıl yeni kabaklar yetiştirilmektedir burada tabii.
Bu sene ektiğimiz kabaklar son resimde gördüğünüz gibiler henüz.Yani minicikler.
İlk resimdeki ise geçen yıl yetiştirdiğimiz ve az sonra sabunun içine yerleşecek olan kabak arkadaşımız oluyor.
Size bu yazıyı yazmaya gelirken Oya'mızın çiçek açtığını gördüm de...
Sevgiler...

8 yorum:

  1. Teşekkür ederim sevgili Asortik...

    YanıtlaSil
  2. Aniden mi açtı yaw? Neden göstermedin ki açmak üzereyken ;)

    YanıtlaSil
  3. Oyacan,
    Valla 2-3 gün bakmamıştım o yana.Sabah bir gittim ki ne göreyim...
    İnan ki böyle oldu yaw...

    YanıtlaSil
  4. İşte bunu hiç görmemiştim, seneye bahçeye ekmeliyim, inşallah yetişir bizim buralarda....

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Banuca,
    Türkiye'nin her yerinde yetişir kendisi.:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Mine Hanım,
    Lif kabağını bugün nette tevafuken gördüm ve araştırma yaparken bloğunuzu gördüm. Bu lifler dayanıklı oluyor mu, ne kadar süre kullanılıyor? Tohum bulabilirsem bende denemeyi düşünüyorum inşallah..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba MariaM,
    Hoşgeldiniz.
    Bu lifler inanılmaz dayanıklıdır.
    Şu an benim banyodaki lifim 2 yaşını geçti desem?
    Tohum bulamazsanız bende var aklınızda bulunsun.
    Sağlıklı,güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil