En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

5 Ekim 2010 Salı

Trabzon Hurma'larım kurusun da büyüsün niiinniiii...




Sabah Samandıra'ya geldiğimde masamın üzerinde plastik bir kasa içinde Trabzon Hurma'ları buldum.Kimin gönderdiğini biliyorum.Bir tanıdığımın bahçesinden bunlar.
Geçen sene Meyvelitepe sayesinde tanışmıştım kurutulmuş Trabzon Hurma'ları ile.
Çok lezzetli idiler.Bakalım benim yapmaya çalıştığım da öyle güzel olacak mı?
Hurmalar kesinlikle market veya manavda satılanlardan olmayacak bir kere.
Onlar Karpit ile olgunlaştırılıyormuş.Dalından toplanacak ve de yumuşamadan önce toplanmalı imiş.
Kabukları soyulacak güzelce.
Saplarına ip bağlıyoruz.
Bir tencerede fokur fokur kaynayan suya ipinden tutup batırıyoruz ve yavaş yavaş 10 a kadar sayıp sonra kaynar sudan çıkarıyoruz.
Balkondaki ipe bağlıyoruz.Kurumalarını bekliyoruz.
Bakalım sonuç nasıl olacak.
Bir kere tadına baksanız kesinlikle çok seversiniz.

Gelişmelerden haber veririm.
İyi geceleer.

16 yorum:

  1. Trabzon hurmasının kurutulduğunu hiç duymamıştım, hımm, çok ilginç olmalı.
    Sizinki gibi "gerçek" olanını bulamayacağım kesin, yine de manavdan alıp denemeli. :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller.inşallah istediğiniz gibi olurlar.

    YanıtlaSil
  3. Ekmekçikız ve Gülcan merhaba,
    Kuru Trabzon Hurması süper bir lezzet.
    Çikolata filan aratmıyor insana.
    Hem de çok şifalı..
    Çoğu kimse hiç duymamış bunu,ben de buradan duyurayım dedim..:)

    YanıtlaSil
  4. DUYURU
    Bloglardan Seçmeler 24 Kasın 2010 günü ÖĞRETMENLER GÜNÜ özel sayısı olarak yayınlanacaktır.

    Katkı sağlamak isteyenler, öğretmenlerimizle ilgili her türlü yazı ya da başka çalışmalarını
    29 Ekim 2010 gününe kadar Bloglardan Seçmeler'e gönderebilirler.

    İlgi göstereceğinizi umuyorum.

    Sevgi ve saygılarımla

    Sabahattin Gencal

    YanıtlaSil
  5. Kışın en sevdiğim meyvesidir .Bu halini bilmiyordum.
    Sapannca da ağaçlar yapraklarını döktüğünde her evin bahçesinde dallara asılmış minik güneşler gibi ortaya çıkarlardı.
    Ankara da bir dikili ağacına rastlamadım.
    Olmuyor galiba bu karasal iklimde.

    Ha,birde emziren anneler için çok faydalı olduğunu söylerdi büyüklerimiz.
    Sana afiyetler olsun Mine.

    YanıtlaSil
  6. çikolatayı aratmıyorsa cennet meyvesi demek ki bu.
    afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  7. önceki evimin karşısındaki bahçede iki tane hurma ağacı vardı... sahipsiz bir evdi... Ağaçlar hurmadan yıkılırdı neredeyse ve öylecede kalırlardı... kururlar çürürler yerlere dökülürlerde bir Allah'ın kulu sahip çıkmazdı... hewr hurma zamanı merak ederim yine aynı durum sürüyor mu diye...
    Şimdi sisin hurmalarıda çok merak ettim... Bildiğim kadariyle sulu bir meyva, nasıl o suyu kaybedecek ve kuruyacak çok ama çok merak ettim...

    sevgiler çok

    YanıtlaSil
  8. "Çikolata hurması" yazımı şuradan okuyabilirsiniz...

    http://kedilimutfaklar.blogspot.com/2005/10/ikolata-hurmas-kadayf-kebap.html

    endekilerin ham yapma zamanı gelince oradayım ;)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sevgili Tülin,Nalan,Lale Hanım ve de Oyacan,
    2 gün oldu ben onları mutfak balkonuma asalı.
    Bugün yağmur başlayınca korkmaya başladım.Allahtan yağmur üzerlerine gelmiyor fakat havadaki rutubetten korktum.
    Meyvelerin en sertleri seçildi Lale Hanım bu iş için.Fazla olgunlaşıp iyice cıvık hale gelmiş olan bir kaç tane vardı içlerinde.Onları eşim akşamları yemekten sonra birer ikişer yiyor zaten.1 hafta daha geçsin bakalım ne olacak durumları.Yine resimlerim onları ben.
    İlk deneyimim olacak bu benim.Güzel olursa benimkiler de artık her sene yaparım,zor değil.
    Sevgiler hepinize.

    YanıtlaSil
  10. hiç bilmiyordum..bende hurma diye bir meyve var biz onu muşmula olarak biliyorduk ama resimlerini görünce benim bahçemde yetişen meyvenin aynısıolduğunu gördüm.. arkadaşım hurma diyor ama ben onu muşmula olarak biliyordum aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. Bilge Hanım merhaba,
    Ne mutlu size..Ağacınızın ve onun meyvelerinin kıymetini bilin ve bir an önce (yumuşamadan) toplayın derim ben size...Kurutmak için tabiii.

    YanıtlaSil
  12. Mine, biz geçen yıl başaramadık biliyorsun. Küflendiler. İnşallah senin balkonun rüzgarlıdır da, olumsuzluk yaşamazsın.

    Ben de tadını çok merak ediyorum. Kuruyunca bir dilimcik benim için de ayır e mi?

    " Yerli yersiz link vermeler benden" cümlene güldüm.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Münevver'cim,
    Valla bu sabah tekrar kontrol ettim evden çıkmadan,durumları maşallahh yani.Sanki üstleri kurumuş bile gibi...:)
    Ne demek bir dilimcik?
    Olsunlar da inşallah dükkan sizin yaw....
    Linker ım benimmm....:)))

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben k.maraş tan nurbanu derslerim için bir araştırma yapıyorum acaba bu hurmalara ne oldu öğrenebilir miyim cevap yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  15. Nurbanu Hnm. Merhaba,
    Hurmalar harika olmuştu,çok güzeldiler gerçekten.Ama çabucak bittiler tabii.
    Mine

    YanıtlaSil
  16. tşkürrrrrrrrrrrrlerrrrrrrrrrrrrrr çok sağolun

    YanıtlaSil