En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

11 Mayıs 2010 Salı

Mercanköşk ve Akdiken...



Günaydın..
Bugün size 2 değişik bitkiyi (biri otsu bitki diğeri çalı türü bir ağaççık)tanıtmak istemiştim.
Mercanköşk (=Marjoram) ,bu bitkiye organik pazarda (Kartal'dakinde)rastlamıştım anneler gününde.Pazarcıya bu nedir diye sordum..-Abla bu taze kekik dedi.
Fidanlıkta bizde saksıda oluyorlar ve Mercanköşk diyoruz.
Çok yoğun bir kekik kokusu var hakkaten.Fakat yaprakları epey geniş oluyor.Kekiğin yaprakları ise iğne gibidir.İkisini de yakın plan çektim.Sağdaki Mercanköşk,soldaki Kekik..Ne şirinler değil mi?
Diğeri de Akdiken (=Crataegus)
Bu kültür bitkisi..Yani bizdeki yabani olan değil,aşılısı.
Kışın yaprakları dökülüyor.Çalımsı bir ağaççık.İlkbaharda tekrar yapraklanıyor veeeeee minik minik fuşya renkli gül şeklinde çiçekler açıyor.Çiçeklerin ortası fuşya rengi kenarları ise beyaz biyeli.Çok sevimliler fakat benim çektiğim resim güzel gösteremedi o beyaz biyeciklerini...
Bugün de bu kadar..
Hepimize sağlıklı,güzel günler dileyerek gidiyorum işime ben...

7 yorum:

  1. Mine'si, marketler kekik diye tarhun satıyor. Bu konuda son derece de iddialılar. Şu tarhunu da bir tanıtsana lütfen. Ben çok kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Oyacan'cım,
    Tarhun(=Artemisia dracunculus) maalesef bizde yok.Fakat tohum ısmarlayıp üretimine geçmeyi düşünmüyor değildim yani..Çok yakında...
    Et yemeklerinde mi kullanılıyor?Benim mutfağıma da girmemiş olanlardandır da !!

    YanıtlaSil
  3. Et balık, ızgara fırın... Geçenlerde yaptığım tarhunlu çipura buğulama pek güzel oldu mesela. Omletlerime de koyuyorum. Yaaaani, ben her yere yakıştırıyorum. Gaziantep mutfağında çok kullanıldığını okumuştum. Eh sen de yetiştir tabii Mine'si :)

    YanıtlaSil
  4. Aaayyy canım çekti :) Ne güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Mine, mürverlerden şurup yaptım. Hatta kardeşime de verdim azıcık o da yaptı. Hepimiz çok beğendik. Ece de sevmiş. Bir de recel denedim. (Hanife'nin tarifi) Biraz sıvı oldu; ama, zamanla koyulaşır belki. Onu da çok beğendik. Yalnız, dondurmak istiyordum Oya gibi, ona kalmadı. Bir avuççuk daha kaldı mi ? Çok mu arsızım? Ne yapayım, sevdiğim bir şey olunca utanma duygusu filan yok oldu bak.

    Teşekkürler herşey için.

    YanıtlaSil
  6. Tabii Münevver'cim daha var.
    Yarın toplayacağız.Sana da getiririm..
    Değerlendiği için çok mutlu oluyorum ben...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba sitenizde ;

    Mürver fidanı,
    Sarı kantaron çiçeği,
    Yunan kekiği fidesi

    satılması mümkün değil mi?

    YanıtlaSil