En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

27 Ekim 2010 Çarşamba

Kazanımız yanıyor,Kokina,Dilmik vs..







-İlk resim Kokina.Gerçek Kokina yani..Yoldaki arkadaşların yakında satmaya başlayacaklarında bu Kokina'nın yaprakları var sadece.Şu anda yeni kızarmaya başladı boncukları Kokina'ların.Resimde 1 tane de yeşil boncuk görünüyor hatta.Bahçede dikili oldukları yere ulaşıp resim çekmem zordu,ben de kesip bir dalını aldım.
-İkinci resimdeki arkadaş da Dilmik.Kokina ile aynı familyadandır.Bunun boncukları biraz geç oluşuyor.Yakında başlayacak.Yapraklarda çiçek tomurcuklarını görüyorsunuz zaten.Bu arkadaş da Kokina gibi az sayıda ama kocaman kırmızı boncuklar yapacak.Bence Kokina da Dilmik de çok şık çalıları kış mevsiminin.Değil mi?
-Bu da sarı çiçekli bir Begonvil.Şaşırıp açmışlardan.Buralar epey soğudu.Begonvil'ler vs bu hafta sera içine alınacaklar.
-Dün nihayet bütçemiz 1 Ton kömür almaya yetince bugün emektar kalorifer kazanımızı yakabildik Allaha şükür.
-Tabii odamızın ısınmasına benim kadar Bülbül de sevindi ve size de bu pozu verdi ipek oğlum.
Güzel günler dilerim hepimize....

6 yorum:

  1. 'Dilmik' adı ile tanıttığınız bitkinin başka ismi var mı?Doğukaradeniz ormanlarında meyvesi yenen buna benzer bir bitki yetişiyor da.
    Saygı ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kadir Bey merhaba,
    Latince ismi var:Ruscus Hyphophyllum.

    Kokina'nın da Latince adı var:Ruscus Aculeatus.

    Fakat bildiğim kadarıyla ne Kokina'nın ne de Dilmik'in meyveleri yenmez.Acaba sizin bahsettiğiniz nedir?Çok merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  3. ah sözlükte kokina için , iki ayrı bitkiden oluştuğunu yazıyordu. Hani o arkadaşlar bunları iple bağlıyorlar ya yapraklı kısma... peki onların bağladıkları kırmızı tomurcuklar ne acaba... Öyle severim ki kokinayı... çocukluğumdan beri duygusal bağlarımız var:)) Annem pamuklar koyardı üstüne ve Noel Ağacına benzetirdi. Biz yabancı filmlerde görüp özenince... Ama hiç gerçek kokina görmemiştim... bin yaşayın bin teşekkür

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Lale Hn.cım,
    27 Ağustos tarihli postumdan buraya kopyalıyorum:


    Yılbaşı yaklaşırken bizim yol kenarlarında tezgahlarını açan esmer çiçekçilerimiz Kokina diye bir çiçek satarlar.Bu bitki aslında 2 bitkinin birbirine monte edilmesiyle oluşmuştur.
    Ruscus Aculeatus (ilk resimde görülüyor) + Smilax (=Dikenucu=Silcan)
    Ruscus'un da kırmızı, iri (nohuttan biraz iri)meyvesi oluyor sonbaharda.Meyvesi oluşunca buradan size resmini gösteririm unutmazsam.Fakat bu meyveler her dalda sadece birer tane olur.Daha bol görünsün diye midir neden bilmiyorum,bizim çiçekçi arkadaşlarımız bu Ruscus dallarının uçlarına Smilax meyvelerini bağlarlar...Hem de bağlarken kırmızı iplik kullanırlar.Canlarım yav..Asortik olsun diye herhalde....
    Bunu yazmıştım diye dün belirtmediydim ama aklıma da gelmedi değil valla.
    Ben de size teşekkür edrim ve de hepimize sağlıklı,mutlu,uzuuun,güzel ömürler yaşamamızı dilerim sevgili Lale Hanım.

    YanıtlaSil
  5. ablacım beni aramadığına güöre paket daha eline ulaşmadı.arasın olurmu merak ettim.

    YanıtlaSil
  6. Mine Hanım,
    Benim anlatmaya çalıştığım bitkinin meyveleri yaprağın iç kısmında oluyor.Çocukluğumun geçtiği yer (Giresun) orman içi bir köy olduğundan 'Çilek' dediğimiz bu meyveyi çevreden toplar ve yerdik.Ruscus Hyphophyllum bu bitkiye benziyor ama değil.

    YanıtlaSil