En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

8 Ekim 2010 Cuma

Doğal Mumlar ve Başka Şeyler....






Dün Öğle saatlerinde 4 tane Mum dökmüştüm toprak saksılara.Sabah erken gelen bir ziyaretçiye bir tanesini hediye ettim.Sonra da kalan 3 taneyi resimledim .Eşe dosta hediye olarak verilecek bunlar da zaten.Muma Mersin kokusunu çok yakıştırdım,o sebepten bunlar da Mersin kokuyorlar.

-Bülbül'ün marifetlerini temizledikten sonra girdim seraya.Baktım arkadaşlarımdan biri Bellis'leri şaşırtıyor.
Bellis Perennis Tasso bunlar.Çok güzel bir kış mevsimliğidir.Türkçe adı Ponpon Papatya.Hele Pembesini ben çok severim.Önceki resim şaşırtılmış kasa,sonraki ana kasa.
Bu mevsimlik çiçekler kaç kere elden geçerler işte böyle..
Önce o ana kasaya ekildiydi tohumlar.
Yaklaşık 1 ay sonra işte bu şaşırtma oluyor.
1 ay sonra da poşetlenecekler.Yani küçük fide torbalarına geçip müşterinin beğenisine sunulacaklar...:)
-Son resimde de Küstüm ve de bağladığı tohumlarını görüyorsunuz.
Küstüm mevsimlik bir bitki.Kasım gibi kuruyup ölecekler.Ölmeden evvel de tohum yapıyorlar işte böyle.Seneye de onların çocuklarını yetiştirebilelim diye...:)

Havalar soğudu ne güzel..
Soğuklardan şikayet etmeyeceğimi söylediydim.
Bugün biz seramızdaki 2 sobayı kurduk ve biri şu an yanıyor bile..
Serada kalorifer de var ama bu sobalar işte böyle Sonbahar ve İlkbaharda çok işe yarıyor.Arkadaşlar üşümüyor ve de Çay yapıyorlar,öğle yemeği soğumuş geldiğinde onu ısıtıyorlar.

Güzel bir kış olsun inşallah;gerek sağlık açısından gerek iş açısından herkese...

4 yorum:

  1. Havalar Antalya da çok soğumadı ne yazık ki..Ama güzel bir ekim ayı geçiriyoruz..Mumlarınızdan almak istiyorum :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bende o serda olmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mumlar ve son çiçekcik tohumları ne güzel...İyi hafta sonları dilerim.

    YanıtlaSil
  4. ayyy bu ne güzel bir blog.bayıldım,benim gibi bahçe,bitki meraklısı bir insan için,hazine bulmuş kadar değerli bu sayfalar.
    emeğinize sağlık,peşinizdeyim.sevgiler...

    YanıtlaSil