En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

9 Kasım 2010 Salı

Beyaz Meyveli Mersin,Defneler Çiçek Açıyor vs....






Hava çok güzel bugün..Ilık,güneşli,tam bahar havası gibi.
Epey dolaştım bahçede.
Resimler de çektim tabii.Şimdi onlardan bazılarını size de göstereyim.
-Bu Tütün Çiçeği.
Hala canlılar.Bizde Beyaz'ı ve Pembe'si var.Hafif kokuludur kendileri.
-Bu da Defne'nin çiçek açmadan önceki goncaları.Bu dişi Defne.Çiçekler sonra siyah renkli zeytin gibi meyvelere dönüşecek.Defne tohumlarına yani.Bu tohumlardan da Defne Yağı yapılıyor.Çok da güzel sabunu oluyor defne yağının.
Erkek Defne ağacı da böyle goncalar yapar fakat onlar çiçeğe ve meyveye dönmez,dökülür giderler.
-Bu da beyaz meyveli Mersin.
Geçenlerde Leylak Hanım sormuştu hatta.Bu meyvelerin yendiğini duymuştum fakat emin değilim,onun için hiç denemedim.Yalnız yapraklarını ovalayınca ellerim mis gibi kokuyor.Baharatlı bir koku.
-Bu da Lale Ağacı'nın yapraklarının sonbahardaki görünüşü.
Lale Ağacı (=Liriodendron Tulipifera) güzel bir ağaçtır.Yaz başında Lale'ye benzeyen krem rengi çiçekler açıyor.Çiçekler yukarıya doğru dururlar ağaçta.Çok enteresan.Kıymetli bir ağaçtır.

Ben çıkıp biraz daha dolaşayım.
Fizik tedaviye gideceğim sonra da dirseğim için.
Hoşçakalın...

6 yorum:

  1. geçmiş olsun fizik tedavi için...
    defne yağlı sabunu denicem mutlaka

    YanıtlaSil
  2. Defne ağacının erkek ve dişi çeşitleri olduğunu bilmiyordum.Benim defne ağacımda da tomurcuklar var bakalım ne çıkacak.

    YanıtlaSil
  3. resimler çok güzel sizede tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle geçmiş olsun,sayenizde lale ağacı olduğunu öğrenmiş oldum.Teşekkürler,sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler geçmiş olsun dilekleriniz için.Sol dirseğimi yeteri kadar bükemediğimden bu Fizik Tedavi'yi görmem istendi.Fakat çok canı yanıyor insanın,ya da benim ağrı eşiğim düşük...

    YanıtlaSil
  6. Cok gecmis olsun Mine Hanim.

    Fizik tedavi can yakabilir, biraz agri ve sismeye sebep olabilir sorununuza ve tedavi cesidine gore, fakat sabirli olun. Harekete bagli olarak kilcal damarlarda catlama olursa sari kantaron cicegi (St. John's Wort) yagi ile masaj yapin derim nacizane.

    S.

    YanıtlaSil