En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

25 Mayıs 2010 Salı

Bektaşi Üzümü,Kırmızı Berberis,Çiçek İğdesi...





Hava da epey sıcak bugün..Yağmurun etkisi kayboldu hemen..Yine ortalık kurumaya başladı hemen.Allahtan geçen ay yeni Hidroforumuz takıldı da sulama işimiz biraz kolaylaştı.Eski hidroforla aynı anda 2 kişi bile sulama yapamıyordu.Epey masraf çıktı bana ama bu sayede de herkes çabucak işini bitirebiliyor.
Gelelim bugün fark ettiklerime:
-Bektaşi Üzümü'nü (=Rhibes) rahmetli babacığım çook severdi ve o istemişti üretmemizi..Ağzıma bir tane meyvesinden attım ama boğazıma tıkanan yumruk sebebiyle devam edemedim.Zaten burada her şeyde onun çok fazla emeği ve bilgisi var.
-Kırmızı yapraklı Berberis (=Berberis thunbergii)bu zamanlar en kırmızı oldukları dönemdir.Yaz sıcakları bastırınca renkleri de kırmızıdan pas rengine dönecek..Kışın yapraklarını döküp alelade bir çalı olacak.Fakat şu hali çok hoş..Peyzaj'da ben bunu Lavanta ile birlikte kullanırım.Gri-Kırmızı çok hoş olur uzaktan da bakınca.
-Maymun Çıkmaz Ağacı (=Araucaria araucana) korkunç dikenli bir ağaç olup anavatanı Brezilya And Dağları'dır.
Fakat Samandıra'da da yaşayabiliyor :)
Biz bunları 8 sene evvel tohumdan ekmiştik.Epey fire verdiler.
-Dolaşırken birden mis gibi bir koku aldım.Meğer İğde'miz açmış..Bu Çiçek İğde'si.
Yani çiçek açar sadece.Meyve vermez.
Şimdi aklıma geldi bakın.Sahi hiç Meyve İğdemiz yok şu an bizim..
Bu gün de bu kadar olsun..
Hoşçakalın diyorum.

4 yorum:

  1. Aaa, iğdenin meyve vermeyen cinsi olduğunu bilmiyordum, sağolun sayenizde birşey öğrendim. İğde çiçeği kokusu için ölürüm, nasıl severim bilseniz. Ama Antalya'da çok az bulunuyor, tıpkı blog ismim olan leylak gibi.
    Blogunuzu çok sevdim, iyi ki açtınız, bakın neler öğreniyorum. Çook sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevgili Leylak Dalı,
    Leylak az mı bulunur Antalya'da?Ben de bunu bilmezdim.Biz bu sene beyaz çiçekli Leylak ektik tohumdan.Yarım metre kadar oldu fidelerimiz.Anadoluhisarında oturan bir arkadaşımın bahçesindeki ağaçtan toplamıştık tohumlarını.Eğer bahçeniz varsa size bir beyaz Leylak fidesi gönderirim.Belki beyaz olan yetişir bakarsınız.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Mine hanım,
    Evet ne yazık ki Antalya iklimi çok sıcak ya da nemli geliyor sanırım leylak için, bir iki kere denedik olmadı. Zaten koca şehirde toplasanız 10 tane leylak ağacı yoktur, olanlar da çok cılız açıyor. Ama bizim Antalya'nın 50 km dışında yayla iklimli bir bahçemiz var, eğer dikim zamanı uygunsa memnuniyetle kabul ederim, siz daha iyi bilirsiniz ne zaman uygun olduğunu.
    Teşekkürler ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Leylak fideleri saksıda olduğu için her mevsim dikilebilir.Yani yerden söküm değiller.
    Adres ve tel. no bilgilerinizi: mineflora@yahoo.com a bekliyorum.
    Hemen kargoya veririz.

    YanıtlaSil