En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

28 Mayıs 2010 Cuma

Kaktüsler ve Melissa....




Bugün size babacığımın enn kıymetlileri olan kaktüslerimizden bir kısmını göstereyim dedim.Rahmetli Kaktüslerinin otlar altında kalmasını hiç sevmezdi.Ben de bu sebepten fidanlıkta her yeri (neredeyse)adam boyu otlar sardığı halde onun Kaktüslerini sık sık temizletiyorum.Bu Kaktüs'leri, o ,minicik tohumlardan yetiştirmişti.Bazıları şu an 45 yaşlarındalar!Kaktüsler çok yavaş büyürler bundan da anlaşıldığı gibi...
Bir de anne Melissa (=Lippia Citriodora)ağacımızı gösteriyorum.Onun yaprakları güzel kokuludur ve Limonata'sı çok güzel olur.Kışın da kurutulmuş yapraklarından çay yapılır.Güzel uyku erir.Akşam içilmelidir.
Herkese çok güzel bir haftasonu dileyerek gidiyorum ben..

2 yorum:

  1. Benim Melisa diye bildiğim şeyin yanlış olduğunu böylece anladım. Antalya'da gösterişsiz sarımsı çiçekler açan (hanımelinin tomurcuk hali gibi) ve akşam olunca ıhlamur benzeri baygın bir koku salan bitkiye melisa diyorlar ve görüyorum ki yanlış diyorlar. Peki o bitkinin adını biliyor musunuz?
    Mine Hanım iyi ki açtınız bu blogu, ben birsürü şey öğreniyorum sayenizde, çok yaşayın. Leylakların keyfi yerinde, yarın dikilmeye gidecekler yerlerine. Sabun ise yanıbaşımda bütün odayı kokuttu mis gibi. Tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Leylak Dalı,
    Zaten bu postu yayınladıktan sonra hemen aklıma gelmişti.Neden diğer 2 Melissa'yı da görüntüleyip tanıtmadım diye.Yarın vakit olursa o diğer 2 Melissa'yı da gösteririm inşallah.
    Birincisi otsu olan Melissa denen(Yalancı Melissa=Limon Otu=Aloysia triphylla)'dır.
    İkincisi de :Sizin bahsettiğiniz Cestrum Nocturnum (=Kolonya Çiçeği)denen akşam çiçeklerinden kokular çıkaran tür.
    Yarın bunların üçünü yan yana resimleyeyim.Şimdi evde olduğum için yapamıyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil