En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

26 Mayıs 2010 Çarşamba

Kuşkonmaz'lar ve Muehlenbeckia'lar....




Biraz önce dolaşırken aklıma geldi.Bugün size aynı isimli 2 bitkinin farklı türünü tanıtsam dedim..
Mesela:Kuşkonmaz'lar.
Bizde yiyecek olan yok ama diğer ikisi var.
-Sağdaki iri yapraklı tür..Kırmızı boncuk gibi meyveler yapar sonbaharda.Meyve dediysem yenmiyor bu meyveler.Bitkinin tohumları var içinde.Tohumdan üretiliyor.
Soldaki Kuşkonmaz ise benim çocukluğumun bitkilerinden olan,ince yapraklısı..Her evde bulunurdu o yıllarda..(yani 1955-1960 yılları oluyor)
Zaten çiçeklerde de moda var:)
Çok zariftir bana sorulsa..
-Muehlenbeckia'lara gelincee....Okunuşu daha kolay:Möhlenbekya.
Sağdaki iri yapraklısı,soldaki de ince yapraklısı.
Bunlar ikisi de dış mekan bitkiler olup soğuğa çok dayanıklılar.Bizim Samandıra'nın soğuğunda bile bir şey olmuyor.Ne için kullanabilirsiniz bunları?Mesela yerden yüksek bir ortama dikip aşağı sarkıtırsınız.
Veya yer örtücü olurlar.Ya da şev taşlarının içine ekersiniz bütün duvar yemyeşil olur.Biz bunu yaptık Çekmeköy'de bir villa bahçesine.
-Bu resimde de Möhlenbekya'nın bir toprak küp içindeki durumu görülüyor.
Ben kaçıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder