En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

21 Mayıs 2010 Cuma

Fesleğen,Reyhan,Kırmızı Reyhan vs....




Merhaba,
Pazar gününden beri yoktum meydanda değil mi?Aslında buradaydım da gün yetmedi bana desem?Vakit bulamadım yazmaya.Yerime çok az oturabiliyorum.
Bugün size tanıtmak istediğim bitkiler şunlar:
Fesleğen,Reyhan ve Kırmızı yapraklı Reyhan.
Farklı isimler verilse de :
Resimdekiler:Soldaki Reyhan,Ortadaki Kırmızı yapraklı Reyhan ve de Sağdaki arkadaş da Fesleğen'dir deyip son noktayı koyarım.Oyaaaaaaaaaa?
Diğer resimde görülen de Portakal Nergisi(=Calendula Officinalis) olup kendisini çok severim.Çok yıllık oluşu,susuzluğa dayanabilmesi,uçan tohumlarından dolayı kolayca her yerde çıkması ve de kurutulmuş çiçeklerinden Sabun ve Yara merhemi yapılması,şifalı olması sebebiyle..
Gelelim diğer resime:
Bu da geç kalmış bir Şakayık(=Paeonia) çiçeğinin yakından görünüşü.Eğer içindeki bal arısı uçmasaydı onu da görecektiniz ama yetişemedim.
Bu sefer ara biraz açıldı,fakat gelecek sefer böyle olmayacak diyorum ve gidiyorum ben...

3 yorum:

  1. Efendiiiim?? Sen koy bakalım noktaları. Biz pazara çıktık mı morunu reyhan, yeşilini fesleğen diye alırız iri yapraklıların. Mini yapraklıları ise da Akdeniz mutfakları yemeklerde kullanmaz bile. Sineklik diye pencere önlerine dizer ;))

    YanıtlaSil
  2. kapalı balkonumun yan kısımlarında eskiden kalan demir parmaklıklar da var. minik minik saksılarda assam bunları nasıl güzel olur havası, kokusu.
    bu hafta sonu köye gidiyoruz, kısmetse sonraki hafta sonu gelsek de gözümüz gönlümüz açılsa sizin orada :)

    YanıtlaSil
  3. Nalan Hn. merhaba,
    Ben de çok sevinirim.Sadece Pazar günü bulunamıyorum.Torunum geliyor diye.
    Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil