En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

6 Ağustos 2010 Cuma

Çin Kavunu ve diğerleri....






-Çin Kavun'larını gördüm bu sabah dolaşırken burada..
Diğer adı Pepino'dur bunların.Olgunlaşınca renkleri sarıya dönüyor.Kavuna benzeyen bir tadı var fakat biraz farklı bir tad.Tabii bunlar saksıda oldukları için kolay gelişemiyorlar.Geçen yaz yere de dikmiştik.Onlar çok verimli oldular.Kışın soğuk olmayan bölgelerde hep yerde kalabiliyorlar.Samandıra'da böyle bir şey mümkün değil.
-Tohum almak istediğimiz biberleri büyük saksılara dikeriz biz.Bunlar da tohumluk acı biberler.
-Su Sümbülü (=Eichornia) de güzel bir havuz ve akvaryum bitkisidir.Kirli suyu arıtma özelliği vardır.Biyolojik Arıtma Ajanı yani..:)
Yazın bahçe havuzlarında durmalıdır,bol güneş sevdiği için.Fakat kış gelince iç mekan suya geçmeli.Eflatun rengi çiçek açıyor.Bugün çiçekli yoktu.1-2 güne kadar açan olur nasılsa.Size resmini de gösteririm.
-Geldik Su Mercimeği'ne.Lemna Minor yani.En önemli Biyolojik Arıtma Ajanı kim derseniz:işte bu arkadaştır derim.Gerçekten denedik biz bunu.Kötü kokan ,kirli bir bidon suya bıraktık 10-15 tane su mercimeğini.1 hafta sonra bu bitki nasıl çoğaldı anlatamam.Bütün bidonun üzerini kapladı.Vee su berraklaşmıştı,koku filan da kalmamıştı.Gerçekten o pis suyu tertemiz yaptı.Analiz de yaptırdık bu sudan.Analiz de bizi doğruladı zaten.
Su sümbülü de bu bitki de su üzerinde yüzen bitkiler,kökleri açıkta suyun üstünde yüzerler.Bu sebepten Nilüfer bulunan havuzlara bunlar konmamalıdır.Nilüfer'in güneşini keseceği için.
Su mercimeği minicik 3 yapraklı yeşil bir bitki,çiçeği yok.Kirli suya konduğunda yaprakların rengi koyu yeşil oluyor.Bitki çok güzelleşiyor pis sularda..:)En güzel tarafı da kışın soğuktan da etkilenmemesi.
Gönül isterki bütün kirli sular bu mercimeklerle arıtılsın...:) İlaçlar filan kullanılmasın..İnşallah diyorum....
Hoşçakalın...

3 yorum:

  1. Harika bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bilgiler bunlar, özellikle havuz bitkilerine bayıldım, hiç bilmiyordum. Pepinonun olmamışının tadına bakma talihsizliği yaşamıştım ama olgunları çok güzelmiş diye duymuştum. iyiki bloğunuzu keşfetmişim diye düşünüyorum, sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Begonvilli Ev ve de Bilge ve Annesi,
    Hoşgeldiniz,teşekkürler.
    Evet olmamış Pepino iğrençtir hakkaten.
    Nerden mi biliyorum? :))

    YanıtlaSil