En iyi huylu kedisi idi dünyanın....

3 Ağustos 2010 Salı

Fas anılarım....




4 gün süren Fas-Casablanca gezimiz dün gece sabaha karşı sona erdi.Eğer THY 2 saat gecikme yapmasaydı daha makul bir saatte evimize varırdık o da ayrı....
Bu benim en uzun uçak yolculuğum oldu.5 saat.Bundan evvelki rekorum 4 saat ile Londra idi.
Uçak korkumu artık yeniyorum galiba.Bu sefer çok rahattım nedense.
Gelelim Casablanca'ya...
Çok enteresan bir şehir burası.Bir yanıyla Istanbul'un 20 yıl evvelki durumu var.Mesela çöpler hala üstü açık kasalı kamyonlarla toplanmakta.Adamlar kapıların önündeki çöp poşetlerini kamyona atıyor,isabet ettiremezse poşet kamyonun diğer tarafında patlayıp içindekiler etrafa saçılıyor...Korkunç ötesi bir koku..Vs...
Diğer yanıyla ise çok modern ve medeniler insanlar.Güzel aksanlı bir fransızca konuşuyorlar.Çok da kibarlar..
Sigara içen neredeyse YOK gibi.Üstelik kapalı mekanda içmek serbest olduğu halde ::(
Kavga eden veya küfürleşen insan da hiç görmedik.Gelir seviyesi çok düşük olduğu halde hem de...
Balık ve deniz ürünleri bakımından bir cennet burası..
Kocaman kocaman taptaze Karides'ler,Dil Balıkları,harika Kalamar'lar,Barbunya'lar ve Mırlan'lar yenildi bol bol..
İçki yok tabii.Sadece Bira serbest.
Gelinimizin ailesi düğünden bir önceki akşam bizi eve yemeğe aldılar.
Harika bir sofra idi.
Mesela deniz mahsulleri ile yapılmış muska böreği vardı.Böyle lezzetli bir şey daha önce yemedim diyebilirim..
Her şey güzeldi..
Allah yeni evlenen çiftimizi de mesut etsin inşallah.15 gün sonra gelip Istanbul'da yuvalarını açacaklar onlar..
Herkese sağlık ve mutluluk diliyorum....

1 yorum: